Italië, bedankt!

13 augustus 2015 - Napels, Italië

Dit was hem dan! Mijn eerste reis alleen. Ik ben ontzettend trots op mezelf en ben onwijs blij dat ik deze reis gemaakt heb! Ik heb zoveel geleerd en meegemaakt, ik kan niet anders zeggen dan dat dit een fantastische ervaring was. Maar ook kan ik niet wachten om naar huis te gaan... Want als ik achter 1 ding ben gekomen na een maand te zijn weggeweest is het wel dat mijn leven in Nederland vrijwel perfect is en ik onwijs blij mag zijn met alles en iedereen die mijn leven vult :)

Om deze blog met een glimlach af te sluiten heb ik een aantal conclusies opgeschreven over Italië. Conclusies die ik, na een maand Italië, wel met een gerust hart kan stellen. Klaar voor? Hier komen ze:

-90% van de Italianen heeft last van een chronische lintworm. Na het ervaren van hun dagelijks voedingsschema en het zien van hun jaloersmakend smalle lijfjes kan ik gewoon niet anders concluderen.
-Er bestaat in Italië een meedogenloos monster die, als je niet uit kijkt, dwars door je heen walst en je zonder pardon opslokt; het Italiaanse verkeer. Deel niet mee aan deze onverbiddelijke stroom voordat je dezelfde egocentrische agressieve mindset deelt als zijn deelnemers! Plak voordat je de auto start één hand vast op je claxon en hou de andere hand vrij om continue agressieve gebaren te maken, heb schijt aan zebrapaden en stoplichten, parkeer dubbel en zo nodig drie dubbel, kortom; Laat die Hollandse vriendelijkheid THUIS.
-Ben je net als mij langer dan 1.80 m? Oefen dan met slapen met koude voeten voordat je naar Italië reist. Ik kan je verzekeren dat elk bed minstens 10 cm te klein voor je is.
-Eentje voor de mannen: wat mogen jullie blij zijn met de (relatief) relaxte en nuchtere Hollandse vrouw! Ik heb in mijn hele leven in Nederland nog nooit zoveel ruziënde stelletjes gezien als in één maand Italië. En het spijt me om te zeggen; maar de dames voerden overduidelijk de boventoon. Onder driftige handgebaren en luid gekrijs maakte zij veelal een dramatische exit uit restaurants, bars, winkels en zelfs metro's. Hun man beduusd achter latend. Noem ze temperamentvol, noem ze zeikwijven, die Italiaanse man heeft er zijn handen vol aan.
-Toch is de belangrijkste conclusie die ik kan trekken dat Italië een land is met een prachtig divers landschap, een enorm rijke cultuur, een prachtige taal en het lekkerste eten wat er op deze aardbol te vinden is. Wat betreft pizza's, pasta's, wijn en toetjes ben ik verpest voor het leven en daar ben ik niets dan dankbaar voor!

Ook ben ik dankbaar voor alle lieve mensen die ik tijdens mijn reis heb ontmoet; van het behulpzame vrouwtje bij het busstation tot alle lieve eigenaren van de b&b's, en iedereen daar tussenin.

Italië, bedankt! Ciao!

1. Marianne Nicolaas:
    13 augustus 2015
    Met een brede glimlach jouw conclusies gelezen. Italie is inderdaad een heerlijk vakantieland, ik kan je garanderen dat je meer landen zult ontdekken met de lekkerste gerechten, dranken, landschappen enz. Nu eerst deze fantastische ervaringen verwerken. je geest zal er nog lang toeven. Dank je wel voor het delen, ik heb ervan genoten! tot ziens over een paar weken.
  2. Henny en RM:
    13 augustus 2015
    Geweldig om na een vakantie te kunnen zeggen, dat je rijker bent teruggekomen, dan je ging.
  3. Ton Lammers:
    16 augustus 2015
    Met genoegen je verhalen gelezen.je culturele bagage is flink uitgebreid deze reis en de foto's zijn prachtig.Je enthousiasme spat er vanaf en ik ben benieuwd waar de eerste gymles binnenkort over gaat..... Bella ,bella Italia ?