Op de camping...

24 juli 2015 - Bucine, Italië

Dag vriendjes en vriendinnetjes,

Hierbij weer even een vrolijke update vanuit Italië! Het gaat goed met me! Ik begin te merken dat het alleen reizen me steeds makkelijker af gaat, al zijn er soms nog lastige momenten. Dit doet zich vooral voor in de grote steden, op het platteland voel ik me toch meer thuis ;) Heb dan ook besloten om tussen Rome en Palermo niet meer naar de grote steden te gaan maar meer te genieten van de natuur, de kleine stadjes en dorpjes.

Mijn verblijf in La Rocca was geweldig! Leuke tijd gehad met de meiden die ik daar heb ontmoet en genoten van het uitzicht. Na op de laatste dag het plaatsje Vinci (van Leonardo) en Pistoia te hebben bezocht ben ik met de trein weer alleen verder naar Florence vertrokken. Na een moeizame tocht vanaf het station door de hitte (40 graden) kwam ik aan op mijn hostel, waar helaas geen klap te beleven viel. Wat volgens de site een feestende sfeervolle accommodatie moest zijn was in werkelijkheid een dooie boel... Jammer.

Dag 2 in Florence bij het hostel een fietsje gehuurd en de stad per fiets ontdekt; dit bleek een uitstekend idee! Uiteindelijk langs de rivier naar een park gefietst waar ik een klein zwembadje ontdekte waar ik dankbaar gebruik van maakte. Overigens was het publiek niet te vergelijken met het Scherpenzeelse zwembad 't Willaer; Italiaanse badgasten zien er een stuk appetijtelijker uit! Haha!

Inmiddels ben ik langer dan een week op pad en aangekomen op mijn vierde bestemming: Bucine. Dit plaatsje ligt tussen Florence en Arrezzo in een prachtig gebied, de treinrit alleen al was een beleving opzich. Ik werd op het station opgehaald door campingbaas Stefano, wat een lieve man! En ja je leest het goed; camping. Stefano is gestopt met werken als timmerman en een jaar geleden gestart met zijn eigen ecologische camping met handgemaakte houten huisjes en standplaatsen voor tenten. Met kronkelende bospaden, een prachtig uitzicht en een aangrenzend meer. Ja, het is hier echt zo geweldig als dat het lijkt.... Ik was die eerste dag zelfs zo enthousiast dat ik direct een extra nacht erbij boekte! Het hutje waar ik in zit is voorzien van licht, electriciteit en zelfs WiFi. Okay, wc papier en eten was ik even vergeten maar gelukkig hadden de vorige gasten een volle tas boodschappen laten staan. Die avond maakte ik spaghetti met verse groenten uit Stefano's tuin, met als toetje een grote zak M&M's. Life is good! Het meertje

Ik ben hier nu 3 dagen en kom helemaal tot rust, een prima plek om op te laden voor de rest van de reis en gewoon te genieten van het échte Italië. Ik ga nog even een duik nemen in het meer! Vergeet de foto's niet te checken!

Tot de volgende keer :) Ciao ciao Mariska

1. Marianne Nicolaas:
    27 juli 2015
    hoi Mariska, dankzij jouw verhalen en foto's reis ik lekker mee. Florence vond ik een indrukwekkende stad, helaas waren we er te kort om het museum te bezoeken. Als je alleen reist lijkt het wel of alles intenser wordt beleefd, de contacten, de omgeving enz. Blijf schrijven, je hebt er het talent voor. en vooral blijf genieten en ervaren. tot horens
  2. Mariska Schans:
    27 juli 2015
    Wat leuk om te lezen Marianne, hartstikke bedankt! Ik vond Florence ook erg mooi, besloot vanwege de drukte het museum niet te bezoeken. Maar de komende dag ga ik in Rome dat wel doen! Groetjes :)
  3. Marianne Nicolaas:
    28 juli 2015
    hoi Mariska, als je in Rome bent vergeet dan niet bij de trevi fontein een muntje over je schouder te gooien met een wens. en dan daarna een ijs je eten in het straatje richting pantheon. Daar is een overheerlijke ijssalon, ook in Siena zit een goede.
    Hoor vast je verhalen weer en blijf genieten, zonnestralen zijn nooit op.