Zon, zee en een opgevoerde scooter.

4 augustus 2015 - Ischia, Italië

Hi there!
Hoe gaat het daar in Nederland? Hier gaat het uitstekend! Ik ben nog steeds op het eiland Ischia, oorspronkelijk had ik voor 2 nachten geboekt maar de Ischiaanse zon, zee en strand wilde mij maar niet loslaten ;). Ik zat in een top hostel met allemaal gezellige mensen en een geweldig uitzicht. Mét zwembad. De eigenaar merkte op dat ik binnen kwam als blank Hollands meisje en vertrek als gebronsde latina, zo bruin ben ik geworden, haha! De bibberende beentjes van Torre del Grecco heb ik inmiddels ver achter me gelaten en ik heb echt kunnen genieten. Waar ik eerst aan het reizen was heb ik de afgelopen dagen gewoon vakantie gevierd, heerlijk.

De laatste dagen heb ik dus voornamelijk geluierd en de dorpjes bekeken, maar wat ik vrijdagavond heb gedaan is wel het benoemen waard; met de gasten van het hostel zijn we spontaan naar de "hot springs" gegaan... Een warmwater bron tussen de rotsen in de zee met prachtig uitzicht, wat was dat gaaf! Met 2 auto's gingen we met een groep mensen uit onder andere Australië, Engeland, Rusland en België richting de hot springs. Natuurlijk had deze dame een plekje in de cabrio geregeld wat op zo'n prachtig eiland al een ervaring opzich is. Uiteraard gingen er ook voldoende flessen wijn mee en werd het een avond om nooit meer te vergeten.

Gister ben ik naar het nabije eilandje Procida gevaren waar ik een (jawel) scooter heb gehuurd! Niet zo'n tuttige Vespa, maar een opgevoerd monstertje die ik ook tijdens mijn middelbare schooltijd bezat, ge-wel-dig! Procida was een stuk rustiger dan Ischia dus ik scheurde overal makkelijk heen.

Overigens heb ik zojuist de knoop doorgehakt: vanavond vertrek ik naar Palermo. De afgelopen dagen heb ik zoveel mogelijk mensen ondervraagd over Sicilië (tot vervelends toe, haha) en ik ga de gok wagen... Ik reis per boot die in de nacht vaart en heb er een eigen privé cabine geboekt, dat zal vast een leuke ervaring worden! Ik verblijf denk ik 2 dagen in Palermo en reis dan naar Catania waar ik de vulkaan Etna kan bezoeken... Maar pin me er niet op vast; als ik het niet naar me zin heb vaar/rij/zwem ik gewoon weer terug naar het Noorden.

Groetjes vanuit het zonnige Italië,
Mariska