Torre del Gekko's

29 juli 2015 - Torre del Greco, Italië

Ciao bello's en bella's!

Na een heerlijk rustig verblijf op de camping in Bucine ben ik weer "terug geworpen" in het Italiaanse stadsleven. Afscheid nemen van de camping en baas Stefano viel me wel wat zwaar, maar het was tijd voor het volgende avontuur!

Na Arezzo te hebben bezocht ben ik doorgereisd naar Siena waar ik in een geweldig hostel sliep; die eerste avond heb ik met een Duitser, Canadees, Amerikaan en een Fransman gezellig van de heerlijke rode wijn genoten. Siena zelf was mooi en vooral heel erg gezellig.

Na Siena was het dan eindelijk zo ver: Rome. Mijn Bed & Breakfast was prachtig en lag vlakbij het Vaticaanstad. De drie dagen die ik er heb gespendeerd zijn voorbij gevlogen! Wat was er veel te zien... Het meest indrukwekkendste waren voor mij de Sint Pieter en het Colosseum. Voor het Colosseum had ik via Mind the Guide een tour geboekt, een absolute aanrader! Met een klein groepje van 5 personen werden we mee terug in de tijd genomen, wat een verhalen... Ik voelde me nog nooit zo dicht bij de geschiedenis, erg indrukwekkend. Zo werd er gedetailleerd uitleg gegeven over de gangenstelsels onder de arena waar de slaven in het donker werkten om de dieren (zoals tijgers en olifanten) die tijdens gevechten werden gebruikt het podium op te krijgen. Op de foto zie je deze gangenstelsels nog duidelijk lopen, gaaf he?

Na de laatste dag het Nationaal Musuem te hebben bezocht ben ik op de trein naar Napoli gestapt om daar richting Torre del Greco te reizen. Waar mijn reis tot daar toe nog vrij vlekkeloos was verlopen werd het vanaf hier wat uitdagender... Het begon me op te vallen hoe meer ik naar het Zuiden reisde; hoe meer ík op viel voor de mannen. In Siena merkte ik al dat ik op straat meer aandacht kreeg maar nu ik in Napoli was begon het echt vervelend te worden. In Torre del Greco werd het er niet minder op, ik was ook nog is op het verkeerde station beland en moest een flink stuk lopen. Al liep ik met een bezweet hoofd en backpack te puffen; men reageerde nog alsof Doutzen Kroes voorbij kwam. Ik voelde me er erg ongemakkelijk, ookal was het op klaarlichte dag.

Inmiddels was ik ook officieel de weg kwijt, niemand die Engels sprak, zelfs de medewerkers van het hotel konden mij telefonisch niet in het Engels bijstaan. Geen taxi te vinden, geen internet, paniek.

Na veel moeite en een stukje zwart reizen lukte het me toch om het hotel te vinden, maar het mooie luxe hotel dat ik geboekt had bleek ook nog is een uitgestorven hotel langs de snelweg te zijn... Hier moet ik 4 dagen gaan verblijven? Liever niet. Zeker na al 3 dagen vrijwel alleen in Rome te hebben doorgebracht was ik ook wel toe aan een beetje gezelligheid. Een klein "breek momentje" voor Marissie volgde.

Na uitgehuild te hebben bij mijn vriendin aan de telefoon en veel gedoe bij de receptie heb ik mijn huidige boeking kunnen omzetten naar één nacht en vertrek ik morgen naar het eiland Ischia. Volgens de foto's moet het prachtig zijn dus ik ben benieuwd!

Deze ervaring heeft mij wel doen twijfelen over mijn trip alleen naar Sicilië. Officieel was dit mijn eindbestemming, maar vanwege het onveilige gevoel en de taal barrière ga ik daar toch nog is goed over nadenken...

Ik hou jullie op de hoogte van mijn keuze, eerst maar eens genieten van de natuur en blauwe zee op Ischia!

Liefs,
Mariska

1. Georgetta:
    29 juli 2015
    Hai Mop! Leuk om je reisverslagen te lezen en foto's te bekijken. Respect hoor dat je deze trip in je eentje onderneemt. Wijs besluit om nog even na te denken over Sicilië..... Als het niet goed voelt moet je het niet doen. Veel plezier nog en voorzichtig!! Die Italiaanse mannen.......... ;-)
  2. Angela:
    29 juli 2015
    Oh wat goed van je Maris, wat er ook mag gebeuren in de rest van je leven, hoe arm je ook mag worden.... niemand pak je dit meer af. Dit is een verrijking van je leven.
    Sicilië.... tuurlijk doe je dat! Doe even rare pet op en ruim shirt aan als ze te lastig worden ;) Maar wie weet kom je die ene heeeeele leuke wel tegen... :)
    Veel plezier nog!
  3. Marianne Nicolaas:
    31 juli 2015
    hoi Mariska, jezelf tegenkomen als je alleen reist ( en dat kan ook in een groep zijn) geeft verrijking en verinnerlijking. Je leert jezelf steeds beter kennen en herkent de kracht in jezelf. en zie het maar als een compliment al die lastige mannen. En je zult zien, na deze ervaring verloopt je (innerlijke) reis een stuk beter. Ga inderdaad voelen of Sicilie een plek is om er heen te gaan. En ach er zijn ook andere mooie plaatsen in Italie, met vast hele leuke en liefdevolle mensen en vast ook mannen. Genieten maar weer!
  4. Ton Lammers:
    7 augustus 2015
    Hoi Mariska,Wat is de wereld groot buiten scherpenzeel..toch?
    Leuk om je verhalen te lezen.Je doet zo veel ervaring op natuurlijk.De onverwacht belevenissen en problemen zetten je op scherp en dwingen je tot beslissingen.En jaaa... die Italiaanse mannen ,is wel bekend dat ze wat macho zijn.
    Mooie foto's ook. Nog veel plezier en vooral goede reis en pas goed op jezelf.
  5. Marianne Nicolaas:
    9 augustus 2015
    Hoi Mariska, heerlijk om al je belevenissen te lezen. Ik zie je genieten. Wat zal je terug kunnen kijken op onvergetelijke moeten en zeker ook met humor op gebeurtenissen die zwaar leken. Vier het leven en zeker in het moment. Veel plezier en mooie reismometen. Warme en liefdevolle groeten van mij.